ריזוטו כרובית בקר ופטריות

ריזוטו כרובית בקר ופטריות  – מנה עיקרית טעימה כל כך שלא תרגישו שבריזוטו הזה אין בכלל אורז אמיתי אלא גרגירי כרובית. המנה הזו לא דורשת משהו מיוחד מלבד מחבת עמוקה שתכיל את כל הרכיבים ומעבד מזון שיוכל לקצוץ את פרחי הכרובית למרקם גרגירי דמוי אורז.

מרכיבים להכנת ריזוטו כרובית בקר ופטריות :

1/2 קילו בשר בקר טחון

1 בצל, חתוך דק

1 ראש כרובית בינונית

2 גזרים, חתוכים לקוביותם קטנות

8-10 פטריות שמפיניון פרוסות דק

2 כוסות ציר בקר איכותי

1/2 כוס חלב קוקוס

1/4 כוס יין אדום

מלח ופלפל לפי טעמכם

הוראות הכנה:

1 חותכים את ראש הכרובית לפרחים קטנים ומפרידים אותו מעלים. את הפרחים הקטנים מכניסים למעבד מזון וטוחנים בפולסים, עד שהם מגיעים למרקם גרגירי שמזכיר אורז.

2 חממו מחבת עמוקה על חום בינוני. כשהמחבת חמה הוסיפו כף שמן זית וטגנו את הבצל למשך 2 דקות, לאחר מכן הוסיפו את קוביות הגזר וטגנו למשך 4 דקות נוספות, עד שהם מתרככים.

3 הוסיפו למחבת את בשר הבקר הטחון וערבבו אותו היטב (בעזרת כף עץ הפרידו בין כל 'גושי הבשר' ופוררו אותו היטב) טגנו אותו למשך 4 דקות תוך כדי ערבוב, ודאו שהבשר 'נסגר' מכל הצדדים ושהוא משחים. הוסיפו למחבת גם את הפטריות וערבבו אותן היטב לתוך התערובת למשך דקה.

4 הוסיפו למחבת כוס מציר הבקר, את היין האדום, המלח והפלפל. ערבבו היטב יחד עם שאר הרכיבים ותנו להם 4 דקות לספוג אליהם את הרוטב.

5 הוסיפו למחבת את הכרובית הקצוצה וערבבו אותה היטב. הוסיפו את הכוס הנוספת של ציר הבקר והנמיכו את האש. כסו את המחבת במכסה והניחו לכרובית להתרכך במחבת (8 דקות פלוס מינוס).

6 לאחר שהכרובית התרככה הוסיפו את חלב הקוקוס וערבבו היטב לעוד 2 דקות נוספות, הוסיפו מלח ופלפל לפי הצורך.

7 כבו את האש והגישו את ה'ריזוטו', בתיאבון!