עוף וקישואים בחומץ בלסמי

עוף וקישואים בחומץ בלסמי – מתכון מרענן וקל להכנה. השילוב של עוף וחומץ בלסמי אף פעם לא יכול להשתבש והקישואים העדינים שמתבשלים במי מלח מדגישים את הטעם הנפלא של העוף.

מרכיבים להכנת עוף וקישואים בחומץ בלסמי :

700 גר' נתחי חזה עוף פרוס (רצוי שהפרוסות יהיו דקות)

3 קישואים גדולים

1-1.5 כוס פרחי ברוקולי קפואים (אפשרי לא חובה)

שמן זית

1/2 כוס דבש איכותי

1/2 כוס חומץ בלסמי

1 כפית גרידת קליפת תפוז

1 כפית אורגנו קצוץ

1/2 כפית תימין (יבש או טרי)

מלח

פלפל שחור

קורט צ'ילי גרוס

הוראות הכנה:

1 חממו מראש תנור ל- 190-200 מעלות במצב טורבו (גריל).

2 תחילה מכינים את הרוטב – חממו מחבת קטנה על להבנה בינונית. שפכו לתוך המחבת את הדבש והחומץ הבלסמי והרתיחו אותם יחד. כשהם מבעבעים קלות הנמיכו את האש ובשלו על אש נמוכה למשך 7-10 דק'. כבו את האש והוסיפו פנימה את גרידת קליפת התפוז האורגנו והתימין.

3 חתכו את הקישואים לרצועות דקות בעזרת מנדולינה או קולפן ייעודי, פזרו מעל חתיכות הקישא מעט מלח והניחו אותן בצד.

4 הברישו את נתחי חזה העוף בשמן זית מלח ופלפל והכניסו את נתחי העוף לתנור. בשלו את הנתחים בתנור כ-7 דק' מכל צד. לאחר שהנתחים בושל משני הוציאו את התבנית והברישו את חזה העוף ב3/4 מכמות הרוטב שהכנתם בשלב 2. הכניסו את התבנית לתנור למשך 7 דק' נוספות עד שהנתחים מבושלים היטב (חתכו נתח אחד באמצע ובדקו את רמת העשייה).

5 הרתיחו מים בסיר בינוני והוסיפו לסיר 2 כפיות מלח. כשהמים רותחים הכניסו לסיר את פרסות הקישוא ופרחי הברוקולי ובשלו אותם למשך 5 דק' – עד שהם עשויים למחצה. הוציאו אותם מהסיר וסננו את המים.

6 חתכו את חזה העוף לפרוסות והניחו אותן על גבי הברוקולי והקישואים, שפכו מעל את הרוטב שנותר לכם (בלסמי-דבש) ואכלו בתיאבון!