עוגת פליאו מושלמת

עוגת פליאו מושלמת – ללא גלוטן וללא תוספת סוכר פרט למייפל מרכיבים שיש לרובנו בבית – תחתית קוקוס משגעת ומעל שכבת שוקולד קרמי ונימוח. מי אמר שאי אפשר להתפנק מידי פעם עם פרוסת עוגה מעולה? כמו כן, העוגה הזו היא בסיס שניתן לשדרג בקלות ע"י תוספת של קצפת מעל, שברי אגוזים, פרוסות בננות בין השכבות ועוד ועוד….

מרכיבים להכנת עוגת פליאו מושלמת :

3 כוסות שבבי קוקוס טחון, טבעי

1/4 כוס חמאה / גהי (או שמן קוקוס למתכון טבעוני / פרווה)

1.5-2 כפות סירופ מייפל אורגני

1 כוס קרם קוקוס (רצוי לבחור פחית שימורים עם תכולת אחוזי שומן גבוהים)

300 גר' שוקולד מריר איכותי (עם תכולת קקאו גבוהה מרכיבים טבעיים), שבור וחתוך לשבבי שוקולד

אפשרות לתוספת: 2 בננות קטנות ובשלות.

הוראות הכנה:

1 חממו מראש תנור ל-175 מעלות והכינו בצד תבנית עגולה משומנת בקוטר 22 ס"מ.

2 בקערה גדולה ערבבו היטב את הרכיבים לתחתית הקוקוס – שבבי הקוקוס הטחון, החמאה וסירופ המייפל. לאחר מכן העבירו את תחתית הקוקוס לתבנית העוגה המשומנת, לחצו ופזרו באופן שווה את הקוקוס בכל חלקי התבנית.

3 הכניסו את התבנית יחד עם תחתית הקוקוס ל-15 דקות אפייה (עד שהקוקוס מתחיל להשחים מעט). הוציאו את התבנית מהתנור ותנו לתחתית הקוקוס להצטנן (בין 15-20 דקות).

4 פרסו את שתי הבננות הבשלות לפרוסות וסדרו אותן בצורה אחידה על שכבת הקוקוס שבתבנית.

5 בסיר בן מארי – המיסו כפית חמאה או שמן קוקוס יחד עם שבבי השוקולד וערבבו עד ששבבי השוקולד מתחילים לימוס. הוסיפו את חלב הקוקוס וערבבו היטב יחד עם השוקולד, חממו את חלב הקוקוס והסירו את הסיר מהאש לפני הרתיחה.

6 צננו מעט את תערובת השוקולד-חלב קוקוס וכאשר היא צוננת שפכו אותה על בסיס הקוקוס והבננות של העוגה. הכניסו את העוגה ישירות למקרר למשך שעתיים לפחות לפני ההגשה עד ששכבת השוקולד הנוזלית מתמצקת לקרם שוקולד.

פרסו ואכלו בתיאבון!