סלט מוקפץ עוף וירקות

סלט מוקפץ עוף וירקות – מעין הכלאה בין סלט למוקפץ (הקפצה קלילה של הירקות על הווק). בוחרים ירקות בשלל צבעים יחד עם נתחי חזה עוף/פרגית בתיבול מעולה ופשוט ומקבלים ארוחה משביעה וטעימה שתיתן לכם אנרגיה ותשאיר תחושה קלילה לאחר האוכל. ניתן לשמור במקרר ולקחת לעבודה או לאכול כשמתחשק.

מרכיבים להכנת סלט מוקפץ עוף וירקות:

1-2 כפות שמן קוקוס

500-650 גר' חזה עוף / נתחי פרגית ללא עצם

1/4 ראש כרוב לבן, חתוך לרצועות דקות

1/4 ראש כרוב סגול, חתוך לרצועות דקות

3 גזרים גדולים, מגורדים או חתוכים לרצועות דקות בסגנון ג'וליאן

1/2 בצל לבן, קצוץ דק

4 שיני שום כתושות

2-3 גבעולי בצל ירוק חתוכים דק לפיזור מעל המנה

כפית ג'ינג'ר טרי קצוץ דק

1/4 כפית צ'ילי גרוס

1 כפית פפריקה מתוקה

מלח ופלפל לפי הטעם

לרוטב:

2 כפות חומץ תפוחים אורגני

1 כף שמן שומשום

2 כפות רוטב סויה (נטול גלוטן)

1/2 כפית ג'ינג'ר מגורד

הוראות הכנה:

1 חממו מחבת על להבה בינונית. כשהמחבת חמה חממו עליה כף שמן קוקוס והתחילו לטגן את הבצל הקצוץ. בינתיים – פזרו על נתחי הפרגית/חזה העוף את הפפריקה המתוקה, המלח, הפלפל ו-2 שיני השום הכתושות.

2 כשהבצל מתחיל להזהיב הניחו במחבת את נתחי העוף המתובלים וטגנו אותם משני הצדדים עד שהם משחימים מכל צד ומבושלים היטב מבפנים (בערך 3-5 דק' מכל צד, חתכו עם סכין חריץ באחד הנתחים ובדקו שהם מבושלים היטב). כשנתחי העוף עשויים, הסירו מן האש יחד עם הבצל והניחו בצד.

3 חממו את הווק (אם יש, אם לא גם מחבת עמוקה תספיק) עם כף נוספת של שמן קוקוס, הוסיפו את 2 שיני השום הכתושות שנותרו, את הצ'ילי הגרוס ואת כפית הג'ינג'ר הקצוץ וטגנו למשך חצי דקה. לאחר מכן הוסיפו את הכרובים והגזר והקפיצו על המחבת עד שהם מתרככים מעט אך לא מבושלים לחלוטין (4-5 דק', לפי מידת העשייה שאתם אוהבים). הסירו מן האש והניחו בצד

4 העבירו את הירקות המוקפצים לקערה גדולה, חתכו את נתחי העוף שהכנתם לרצועות בגודל ביס ופזרו אותם בקערה מעל הירקות.

בקערה קטנה ערבבו את כל רכיבי הרוטב: חומץ, שמן שומשום, רוטב סויה וגינג'ר מגורד. שפכו את הרוטב מעל העוף והירקות וערבבו היטב. פזרו את הבצל הירוק הקצוץ, הגישו ואכלו בתיאבון!