בשר ובטטות ברוטב הודי אדום

מתכון עם ניחוחות הודיים של בשר ובטטות ברוטב הודי אדום . מנה מנצחת בה הבשר יוצא נימוח ורך בתוספת בטטות ומגוון תבלינים עסיסיים, ברוטב בלתי נשכח. מנה נהדרת לארוחות חג או לארוחת צהריים מפנקת ביותר.

מרכיבים להכנת בשר ובטטות ברוטב הודי אדום :

מרכיבים להכנת הבשר:

600-700 גר' בשר בקר לתבשילי קדירה (לגולאש) חתוך לקוביות.

2 כפות שמן זית איכותי

1/3 כוס חומץ יין אדום

כפית מלח ים

להכנת הרוטב:

2 כפות שמן זית איכותי

1/2 בצל קצוץ דק

בצל אחד, פרוס לפרוסות דקות

4 שיני שום כתושות

עגבנייה אחת, חתוכה לקוביות

250 גר' (2 בטטות בינוניות או אחת גדולה מאוד), קלופות וחתוכות לקוביות קטנות.

כף אבקת ג'ינג'ר טחון

1/2 כפית כמון טחון

1/2 כפית זרעי חרדל טחונים

כפית כורכום טחון

כפית צ'ילי גרוס

1/2 כפית גרגירי כוסברה טחונים

כפית פפריקה מתוקה או מעושנת

1/2 כפית קינמון טחון

170 גר' מחית עגבניות איכותית (של חברת מוטי לדוגמא)

כף חומץ יין אדום

כוס ציר בקר

עלה דפנה אחד

מלח ים ופלפל שחור גרוס לפי הטעם.

הוראות הכנה:

1 תחילה יש להשרות את קוביות הבשר במרינדה למשך 8 שעות לפחות (הכי קל להשרות את הבשר למשך הלילה). בקערה: ערבבו היטב את קוביות הבשר עם שמן הזית, חומץ היין האדום והמלח. כסו את הקערה בניילון נצמד או שהעבירו לקופסאת פלסטיק והשרו את הבשר בתוך המקרר.

2 חממו את תנור האפייה מראש ל185 מעלות.

3 במעבד מזון – הכניסו את 1/2 הבצל הקצוץ, את 4 שיני השום ואת התבלינים: הג'ינג'ר הטחון, זרעי החרדל הטחונים, הכמון, הכורכום, הצ'ילי הגרוס, זרעי הכוסברה הטחונים, הפפריקה והקינמון. טחנו הכל יחד עד שמתקבלת עיסה אחידה במרקם משחתי.

4 קחו מחבת (תוכלו לבחור מראש במחבת שמתאימה לבישול בתנור, כך לא תצטרכו להחליף כלים בבישול). חממו את המחבת על להבה בינונית והוסיפו כף שמן זית. קחו מחצית מקוביות הבשר והשחימו אותן על המחבת כ-3-4 דקות מכל צד עד שהן נסגרות היטב. עשו זאת בשנית עם החצי השני של קוביות הבשר. כשכל חתיכות הבשר שחומות הניחו אותן בצד.

5 באותה מחבת (הוסיפו מעט שמן זית אם יש צורך) – טגנו את פרוסות הבצל עד שהן הופכות שקופות (בין 5-7 דקות). הוסיפו לבצל המטוגן את משחת התבלינים מתוך מעבד המזון וערבבו היטב יחד עם פרוסות הבצל למשך 2 דקות. הוסיפו את מחית העגבניות למחבת והמשיכו לערבב למשך 2 דקות נוספות.

6 הוסיפו למחבת את ציר הבקר והמשיכו לערבב את כל המרכיבים עד לקבלת מרקם אחיד.

7 הוסיפו למחבת את קוביות הבקר המטוגנות ולאחר מכן הוסיפו את חתיכות העגבנייה, חומץ היין האדום, עלה הדפנה וקוביות הבטטות. העבירו את המחבת לתנור (במידה והמחבת אינה מתאימה לתנור העבירו את תכולתה לכלי מתאים בעל מכסה).

8 בשלו את המנה בתנור האפייה למשך 60 דקות. לאחר 60 דקות בדקו אם הבשר וקוביות הבטטות התרככו, הוציאו מן התנור ופזרו מעל מלח ופלפל לפי הטעם.

9 הגישו ואכלו בתיאבון.