פלפלים ממולאים בעוף וירק

מתכון לארוחת פלפלים ממולאים בעוף וירק – הממולאים האלו לא מתבשלים בסיר עם רוטב, קודם מכינים את המילוי ואז ממלאים את סירות הפלפל (ניתן לבחור אם לבשל את הפלפלים קודם במים חמים לריכוך או לחלופין להכניס אותם לכמה דק' לתנור לריכוך וצלייה).
עם מרכיבי המילוי כמובן ניתן לשחק ולשדרג לפי מה שיש במקרר (ירקות, עשבי תיבול, אגוזים וגרעינים ועוד אין-סוף תוספות). מנה עיקרית טעימה ביותר בהכנה זריזה וקלה.

מרכיבים להכנת פלפלים ממולאים בעוף :

4 פלפלים (גמבות) גדולים – אדומים, כתומים או צהובים לפי מה שאוהבים

800 גר' בשר עוף טחון (ניתן להשתמש גם בהודו אם מעדיפים)

בצל אחד בינוני, קצוץ דק

גזר אחד, מגורד דק בפומפייה

4 שיני שום, כתושות

1/3 כוס כוסברה טרייה, קצוצה

1/3 כוס פטרוזיליה טרייה, קצוצה

2 כפות שמן זית / שמן קוקוס

קופסאת עגבניות חתוכות לקוביות / מרוסקות (איכותיות, מוטי לדוגמא)

תבלינים:

1/4 כפית קינמון

1/2 כפית כמון

1/2 כפית צ'ילי חריף

1 כפית פפריקה מתוקה

1/2 כפית אורגנו מיובש

מלח ופלפל לפי הטעם.

הוראות הכנה:

1 חממו מחבת גדולה על להבה בינונית. כשהמחבת חמה הוסיפו כף שמן זית והתחילו לטגן את הבצל הקצוץ. ערבבו את הבצל למשך 2 דק' ולאחר מכן הוסיפו את הגזר המגורד. לאחר 2 דק' נוספות הוסיפו למחבת את השום הכתוש וערבבו את כל הירקות יחד למשל 2 דק' נוספות.

2 הוסיפו למחבת את העוף הטחון וערבבו אותו היטב עם הירקות (הוסיפו כף נוספת של שמן במידת הצורך). טגנו היטב את העוף עד שמשנה את צבעו הוורוד והופך להיות מבושל (5-7 דקות).

3 הוסיפו את התבלינים לעוף ולירקות (קינמון, כמון, פפריקה, צ'ילי, אורגנו מלח ופלפל) וערבבו היטב. הוסיפו את העגבניות הקצוצות (מקופסאת השימורים) למחבת, ערבבו והביאו לרתיחה. לאחר מכן הנמיכו את האש, כסו את המחבת ובשלו למשך 6 דקות על מנת שרוטב העגבניות יצטמצם.

4 חתכו את הפלפלים (הגמבות) לאורך הפלפל כך שתיווצר לכם 'סירת פלפל' שאפשר למלא. הוציאו מן ה'סירות' את הגרעינים והחלק הקשה (סה"כ 8 סירות).

5 ניתן להרתיח מים בסיר וכשהמים רותחים להכניס לתוכם את סירות הפלפל למשך 2-3 דקות לריכוך קל, או לחלופין – לחמם את תנור האפייה ל-190 מעלות ולהכניס את סירות הפלפל על רשת התנור ל7-8 דקות לריכוך הפלפלים ולהענקת טעם "צלוי".

6 כשסירות הפלפלים התרככו מעט ניתן למלא אותן בעזרת כף במילוי העוף העגבניות והירקות ולהגיש, אכלו בתיאבון!