תרד מוקרם בחלב קוקוס

תרד מוקרם בחלב קוקוס – החורף בפתח ועונת הירוקים מתחילה באופן רשמי, המתכון הזה יכול לשמש כתוספת לכל מנה עיקרית ומאפשר לשלב את התרד בקלות במטבח. הכנה קלילה ומהירה, אפשר לשחק עם הטעמים ולשדרג את המנה הזו במאות דרכים.

מרכיבים להכנת תרד מוקרם בחלב קוקוס :

2 כפות שמן זית

500 גר' עלי תרד לבחירתכם (זה יכול להיות תרד, עלי מנגולד, תרד ניו-זילנדי וכו')

1 בצל בינוני, פרוס לפרוסות דקות

1 כרישה קטנה, לפרוס לפרוסות דקות את החלק הלבן בלבד

3 שיני שום, כתושות

3 כפות כוסברה / פטרוזיליה טרייה, קצוצה דק

1-2 כפות מיץ לימון סחוט טרי (בהתאם לחמיצות שאתם אוהבים)

2 כוס קרם קוקוס (ששהה במקרר לפחות כשעתיים לפני הבישול)

1 כפית כמון

1-1/2 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור טחון

לפיזור מעל: חופן אגוזים קצוצים לבחירתכם (קשיו, מלך, פקאן, שקדים וכו')

(קרם קוקוס: לאחר קירור קרם הקוקוס במקרר, פתחו את פחית השימורים והוציאו ממנה בעזרת כף רק את קרם הקוקוס שהתגבש בחלק העליון של פחית השימורים. בנוזל שנשאר בתחתית הפחית תוכלו להשתמש לאחר מכן בבישול אחר / שייק וכו').

הוראות הכנה:

1 תחילה יש לבשל את עלי התרד קלות במים חמים – הרתיחו מים חמים בסיר קטן והניחו בסיר את עלי התרד. בשלו את עלי התרד בסיר למשך 10-12 דקות, עד שהעלים מתרככים לגמרי. סננו את עלי התרד מהסיר ומהמים הרותחים ושטפו אותם ישירות במים קרים.

2 במחבת גדולה – חממו את 2 כפות שמן הזית, כשהשמן חם הוסיפו למחבת את הבצל הפרוס והכרישה. טגנו את שניהם עד לריכוך והזהבה של הבצל (8 דקות לערך).

3 הוסיפו למחבת את השום הכתוש ועלי התרד החלוט וערבבו היטב למשך דקה. הוסיפו למחבת את התבלינים (מלח, פלפל, כמון) וערבבו את הירקות והתבלינים למשך דקה נוספת.

4 הוסיפו למחבת את מיץ הלימון וקרם הקוקוס וערבבו היטב יחד עם הירקות. בשלו על המחבת למשך 2 דקות נוספות עד שהכל מתאחד, טעמו וחזקו טעמים במידת הצורך.

5 הסירו את המחבת מן האש, פזרו מעל את הפטרוזיליה/כוסברה ואת האגוזים הקצוצים, הגישו ואכלו בתיאבון!