תבשיל צמחוני מעולה

תבשיל צמחוני מעולה וצבעוני שתוכלו להכין תוך מעט זמן, לנצל את שאריות הירקות ששוכבים לכם במקרר ולאכול בהנאה. כמובן שתמיד ניתן להוסיף כל סוג של בשר/עוף לתבשיל או שאפשר להשתמש בו כתוספת וכמנה עיקרית צמחונית.

מרכיבים להכנת תבשיל צמחוני :

3 כפות שמן זית

1 בצל גדול, חתוך

4 תפוחי אדמה בינוניים, חתוכים לקוביות

2 גזרים גדולים, קלופים ומגורדים

1/4 – 1/2 ראש כרוב לבן, מגורד/פרוס לרצועות דקות

1 גבעול סלרי, חתוך לחתיכות קטנות

פלפל צ'ילי חריף (אדום או ירוק) קטן, יש להוציא את הזרעים ולחתוך לחתיכות קטנות

2 שיני שום, קלופות וקצוצות דק

1 כפית מלח

1/2 כפית אבקת זרעי כוסברה

1/2 כפית אבקת קארי

1/2 כוס עגבניות איכותיות חתוכות מקופסאת שימורים (מוטי לדוגמא)

1 כפית גהי / שמן קוקוס (אפשרי להוספת טעם אך לא חובה)

חופן עלי פטרוזיליה/כוסברה קצוצים לקישוט המנה מלמעלה

הוראות הכנה:

1 מלא סיר קטן במים (כמות שתספיק לכסות את קוביות תפוחי האדמה), הוסיפו חופן מלח והכניסו את תפוחי האדמה. הביאו לרתיחה ובשלו את תפוחי האדמה למשך 6-8 דקות הם צריכים להתרכך אך לא להיות מבושלים לגמרי.

2 חממו שמן זית בתוך מחבת עמוקה (בעלת מכסה), כשהשמן חם הוסיפו את הבצל וטגנו למשך 3-4 דקות. הוסיפו למחבת את הסלרי, הגזרים, והצ'ילי וטגנו למשך 3-4 דקות נוספות (עד שהם מתרככים מעט).

3 הוסיפו למחבת את הכרוב והשום ותבלו את הכל במלח, אבקת כוסברה ואבקת קארי. ערבבו את כל הירקות היטב, כסו את המחבת במכסה ובשלו הכל למשך 2-3 דקות.

4 כעת, פתחו את המכסה והוסיפו למחבת את העגבניות החתוכות וקוביות תפוחי האדמה שבושלו קודם לכן, ערבבו היטב יחד עם שאר הירקות והוסיפו 1/3 כוס מים (או יותר לפי הצורך) על מנת ליצור מעט רוטב סמיך. שוב כסו את המחבת, הנמיכו את האש ובשלו את הירקות למשך 15 דקות (ערבבו מידי פעם).

5 בשלב זה תוכלו להוסיף כפית גהי או שמן קוקוס להעשרת הטעם, להסיר מן האש, לפזר מעל חופן עלי כוסברה/פטרוזיליה קצוצים ולהגיש. אכלו בתיאבון!