קציצות פליאו ירקות קישואים וגזר

קציצות פליאו ירקות , מתכון צמחוני ונהדר כתוספת לארוחה וכנשנוש. את הקציצות נטגן במחבת ולאחר שיהיו מוכנות גם אנשים שפחות מתחברים לקישואים יאהבו את טעמן.

מרכיבים להכנת קציצות פליאו ירקות קישואים גזר :

2 קישואים בינוניים

גזר אחד גדול

2 גבעולי בצל ירוק, קצוץ דק

2 שיני שום גדולות, כתושות

ביצה אחת

1/2 כוס קמח שקדים, אפשרי – לא חובה

1/2 כפית אבקת אפייה

2-3 כפות שמן קוקוס/גהי (חמאה מזוקקת) לטיגון

מלח ופלפל לפי הטעם

 

הוראות הכנה:

1 בעזרת פומפיה גרדו את הקישואים והגזר (אך אל תערבבו בינהם) על הצד עם החורים הגדולים ביותר, על מנת לקבל פיסות גדולות ולא חתיכות קטנות שעלולות להתרכך יתר על המידה.

2 העבירות את הקישואים המגורדים לקערה ופזרו עליהם מלח ים, כך הקישואים מגירים לקערה את כל המים שבתוכם. לאחר 10 דקות שהקישואים נחו בקערה עם המלח לחצו עליהם מעט והטו את הקערה כדי לשפוך את המים שיצאו מהקישואים (תוכלו גם להעביר את הקישואים למסננת או לחיתול בד וכך ללחוץ עליהם ולייבש אותם).

3 החזירו את הקישואים לקערה גדולה וערבבו אותם יחד עם הגזר, הבצל הירוק, השום הכתוש, הביצה, פלפל ואבקת האפייה. תוכלו להוסיף את קמח השקדים שיעזור לקציצה לשמור על צורתה בטיגון אך תוכלו גם לוותר עליו.

4 כשהעיסה מעורבבת היטב צרו ממנה בעזרת הידיים קציצות מעוגלות ולאחר מכן שטחו אותן מעט לצורת לביבה בקוטר 5 ס"מ לערך.

5 הניחו מחבת רחבה על להבנה בחום בינוני-גבוה ותנו לה להתחמם היטב. לאחר שהמחבת חמה מאוד, הוסיפו מעט שמן קוקוס ותנו גם לו להתחמם היטב.

6 הניחו במחבת את הקציצות שהכנתם (עד שהקרקעית מכוסה) וטגנו את הקציצות 4-3 דקות מכל צד – או עד שהקציצות שחומות מעט וקריספיות משני צדדיהן. חזרו על פעולת הטיגון והוסיפו מעט שמן עד לסיום כל הקציצות.

7 הגישו ואכלו, בתיאבון!