קציצות בקר, תרד ועשבי תיבול

קציצות בקר, תרד ועשבי תיבול – ניתן להכין כקציצות עגולות אפויות בתנור או לאפות אותן ישירות בתבנית עוגיות / מאפינס לבחירתכם. אכלו אותן כשהן חמות מהתנור לצד מטבלים וממרחים אהובים (טחינה, טפנד, פסטו וכו') או לצד ירקות אפויים בתנור!

מרכיבים להכנת קציצות בקר, תרד ועשבי תיבול :

1 כף שמן זית / קוקוס

800-900 גר' בשר בקר טחון

400 גר' עלי תרד

1 בצל לבן בינוני, קצוץ

4 שיני שום כתושות

1 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור טחון

1/2 כפית טימין מיובש

1/2 כפית עלי אורגנו

1/4 כוס שמיר טרי קצוץ

הוראות הכנה:

1 תחילה יש לחלוט את עלי התרד – הרתיחו מים בסיר (בכמות שתכסה את עלי התרד), כשהמים רותחים הכניסו את עלי התרד ל-5 דקות של בישול, הוציאו וישירות שטפו בקערת מי קרח (במידה ואין אפשר גם תחת מים קרים). לאחר טבילת העלים במי קרח הוציאו והניחו בתוך מסננת, סננו את כל הנוזלים מעלי התרד (יתכן ותצטרכו למעוך אותם מעט).

2 חממו תנור אפייה ל- 180 מעלות.

חממו מחבת על אש בינונית ועליה חממו כף שמן לבחירתכם. כשהשמן חם טגנו את הבצל הקצוץ עד לריכוך והזהבה קלה (5 דק' פלוס מינוס).

3 ערבבו היטב בקערה גדולה – את הבשר הטחון, עלי התרד היבשים, הבצל המטוגן, השום הכתוש, התבלינים ועשבי התיבול (מלח, פלפל, אורגנו, טימין, שמיר קצוץ).

4 צרו מתכולת הקערה באמצעות הידיים כדורים (בכמות שנכנסת לכף היד) ושטחו אותם מעט. הניחו את הקציצות על גבי נייר אפייה בתבנית מתאימה לתנור או לחלופין – מלאו מתכולת הקערה תבנית עוגיות / מאפינס (אפשר לשמן מעט את התבנית או להבריש מעט שמן מעל כל קציצה).

5 הכניסו את התבנית לתנור ל- 35 דקות (יתכן ויקח יותר זמן, תלוי בתנור).

6 הוציאו קציצה אחת ובדקו אם היא מוכנה, אם כן הוציאו את התבנית. אכלו בתיאבון 🙂