פליאו צ'יקן טיקה מסאללה

פליאו צ'יקן טיקה מסאללה – גרסא להכנת המנה ההודית המפורסמת. את המנה אפשר לבשל בבישול ארוך – 6 שעות בסיר בישול איטי או שעתיים וחצי של בישול בתוך טאג'ין או כלי חרס שמתאים לבישול בתנור ואפשר גם להכין אותה על להבה נמוכה בגז למשך שעה, פלוס מינוס.

# במתכון זה נעשה שימוש באגוזי קשיו טריים שצריך להשרות במים פושרים למשך 3 שעות. במידה והחלטתם להכין את המתכון בבישול איטי אפשר להשרות את אגוזי הקשיו במהלך הבישול של המנה (משתמשים בהם בסוף), במידה והחלטתם לבשל את המנה למשך שעה על הגז יש להשרות את האגוזים מראש כדי שיהיו רכים ומוכנים לשימוש בסוף הבישול.

מרכיבים להכנת פליאו צ'יקן טיקה מסאללה :

1.3 ק"ג נתחי חזה עוף / שוקי עוף ללא עצמות וללא עור, חתוכים לקוביות

2 כוסות מחית עגבניות איכותית (קופסאת רסק של 'מוטי' לדוגמא)

1/2 כוס אגוזי קשיו טריים לא קלויים

בצל אחד, קצוץ

3 שיני שום, כתושות

4 כפיות מתערובת התבלינים שנקראת 'גראם מסאללה'

1/4 כוס מים

2 כפיות מלח ים

כפית ג'ינג'ר טחון

כפית פפריקה מתוקה

1/2 כפית פלפל קאיין / צ'ילי אדום

1/2 כוס כוסברה טרייה קצוצה לקישוט המנה

הוראות הכנה:

1 הניחו את אגוזי הקשיו בקערה וכסו אותם במים פושרים. כסו את הקערה במגבת והשרו את האגוזים בצד למשך 3 שעות לפחות.

2 הניחו את קוביות העוף, מחית העגבניות, 1/4 כוס המים, הבצל, השום, תערובת הגראם מסאללה, המלח, הפפריקה, הג'ינג'ר ופלפל הקאיין/צ'ילי בסיר לבישול איטי (או לחלופין בטאג'ין או בסיר רגיל).

3 במידה ובחרתם בסיר הבישול האיטי – כסו עם מכסה ובשלו למשך 6 שעות. במידה ובחרתם בטאג'ין או כלי חרס לתנור – כסו עם מכסה והכניסו לשעתיים וחצי לתנור שחומם מראש ל- 180-190 מעלות. במידה ובחרתם בבישול על גז – כסו את הסיר עם מכסה, הביאו לרתיחה על להבה בינונית ולאחר מכן הנמיכו את האש ללהבה נמוכה ותנו לתבשיל לבעבע באיטיות למשך שעה (פלוס מינוס).

4 כשהעוף כמעט מסיים את משך הבישול שלו, הכניסו את אגוזי הקשיו המושרים (לאחר שסיננתם אותם מן המים) לתוך בלנדר/מעבד מזון. הוסיפו לבלנדר/מעבד מזון 1/4 כוס מים וטחנו את האגוזים עד שמתקבלת מחית קרמית במרקם חלק.

5 הוסיפו את מחית אגוזי הקשיו לסיר עם העוף (ממש כ-5 דקות לפני שהעוף מסיים את בישולו), ערבבו היטב לקבלת מרקם חלק והגישו בתוספת קישוט של כוסברה קצוצה וטרייה.

בתיאבון!