פליאו פירה כרובית

פליאו פירה כרובית – לפעמים צריך תוספת טעימה קלה להכנה שתשלב יחד עם כל מנה עיקרית, פליאו פירה כרובית היא בדיוק תוספת כזו! בריאה, טעימה ורכה, הפירה הזה יכול להחליף בקלות את פירה תפו"א שאתם רגילים אליו. הבונוס – אפשר לשדרג את המתכון באין סוף דרכים.

מרכיבים להכנת פליאו פירה כרובית :

4 כפות שמן זית

1 ראש כרובית גדול, חתוך לפרחים קטנים

1 ראש שום שלם

1/4 כוס חלב צמחי לבחירתכם (שקדים, קוקוס, סויה)

1 כפית עלי רוזמרין

1/2 כפית עלי תימין

1/2 כפית עלי אורגנו

1/4 כפית פלפל שחור

1/2 כפית מלח

לפיזור מעל:

פרוסות שקדים / צנוברים

1 כף פטרוזיליה קצוצה

הוראות הכנה:

1 חממו מראש טוסטר אובן ל-200 מעלות. חתכו את הסוף של ראש השום בעזרת סכין, פזרו על ראש השום מעט שמן זית (בערך כף) וקורט מלח. עטפו את השום בנייר אלומיניום והכניסו אותו לתנור המחומם למשך 30 דק' (עד ששיני השום מתרככות) ניתן לפתוח ולבדוק במידת הצורך.

2 במקביל – מלאו סיר בינוני במים והביאו לרתיחה. הכניסו למים את פרחי הכרובית הקטנים ובשלו למשך 15 דק', עד שהפרחים רכים. סננו את הכרובית מהמים, הניחו את הפרחים על מגבת ותנו להם להצטנן למשך 10 דק'. פרחי הכרובית צריכים להתייבש היטב על מנת שהפירה לא יהיה נוזלי מידי.

3 במעבד מזון – ערבבו את פרחי הכרובית היבשים, את שמן הזית, את החלב הצמחי, עשבי התיבול, את שיני השום (יש להוציא את שיני השום הרכות מראש השום האפוי ולהוסיף אותן למעבד המזון), המלח והפלפל. ערבבו הכל עד שמתקבלת עיסה אחידה במרקם פירה.

4 הוציאו את המחית ממעבד המזון והעבירו אותה לתוך קערה, זלפו מעל הפירה מעט שמן זית וכמה גבעולי רוזמרין לקישוט. הגישו ואכלו בתיאבון!