פליאו ירקות בחלב קוקוס וקארי

פליאו ירקות בחלב קוקוס וקארי – מתכון פליאו צמחוני וקל להכנה בטעמים שישלחו אתכם היישר למזרח. כמובן שאפשר לגוון עם הירקות בתבשיל (תוכלו לבחור את הירקות האהובים עליכם) וכך התבשיל יצא מעט שונה בכל פעם.

מרכיבים להכנת פליאו ירקות בחלב קוקוס וקארי :

2 כפות שמן קוקוס

150 מ"ל חלב קוקוס איכותי

1/3 ראש כרובית – חתוך לפרחי כרובית קטנים

1/3 ראש כרוב, חתוך לרצועות דקות

1 שומר גדול, חתוך לרצועות

1 בצל גדול, פרוס לפרוסות

1 כרישה, פרוסה לפרוסות

2 גזרים, מגורדים בפומפייה

3 גבעולי סלרי, חתוכים לחתיכות קטנות

אפשרי: חצי בטטה, חתוכה לקוביות ממש קטנות

1 כפית מלח

1 כפית גדושה קארי

1 כפית פפריקה מתוקה

1/2 כפית כורכום

1/2 כפית חוואיג'

1/2 כפית פלפל שחור

1/2 כפית אבקת זנגוויל

קורט אגוז מוסקט

לפיזור מעל: חופן פטרוזיליה / כוסברה (הכי ממולץ: שילוב של השתיים)

הוראות הכנה:

1 בסיר רחב ועמוק – חממו תחילה כפית שמן קוקוס, כשהשמן חם התחילו לטגן את הבצל והכרישה למשך 2 דקות. לאחר מכן, הוסיפו לסיר את הגזר המגורד ואת חתיכות הסלרי, ערבבו היטב וטגנו ל-2 דקות נוספות.

2 הוסיפו לסיר את פרחי הכרובית, רצועות השומר ואת קוביות הבטטה הקטנות, פזרו מעל הירקות את כפית המלח, ערבבו וכסו את הסיר עם מכסה למשך 2 דקות.

3 לבסוף, הוסיפו לסיר את רצועות הכרוב ואת תכולת חלב הקוקוס, ערבבו והוסיפו את כל התבלינים (קארי, פפריקה, כורכום, חוואיג', פלפל שחור, זנגוויל ואגוז מוסקט), כסו את הסיר עם מכסה והביאו לרתיחה קלילה.

4 הוסיפו 1/2 כוס מים לסיר וערבבו (הרוטב צריך להיות סמיך אך תוכלו לדלל אותו לפי העדפתכם), הנמיכו את האש, כסו את הסיר והמשיכו לבשל למשך 15-20 דקות עד לריכוך של הירקות.

5 לאחר 10 דקות בישול טעמו את הרוטב וחזקו טעמים במידת הצורך (מלח, פלפל, קארי וכו'). כשהתבשיל מוכן, פזרו מעל את הפטרוזליה והכוסברה הקצוצה, ערבבו והגישו.

בתיאבון 🙂