'סביחסה' – סביח בחסה

סביח בחסה – עלי חסה יכולים לשמש מצע נהדר לכל מיני סוגים של 'ראפים' כתחליף לטורטייה / לאפה ובמתכון הזה אפילו כתחליף לפיתה! ברור שהטעם של החסה קצת שונה אבל היא בהחלט עושה את העבודה – מחזיקה ועוטפת יחד את כל הרכיבים של הסביח ומוסיפה קראנצ'יות ורעננות בכל ביס. נסו בעצמכם וצרו לכם את ה'ראפ' האהוב עליכם, אפשר להתפרע עם אין סוף תוספות

מרכיבים ל 'סביחסה' – סביח בחסה :

חציל אחד בינוני

3 ביצים קשות

4 כפות פטרוזיליה קצוצה דק

חבילת חסה עם עלים גדולים וקשים

מלפפון אחד

עגבניה אחת

בצל סגול אחד קטן – קצוץ דק

טחינה

מלח ופלפל לפי הטעם

אפשרויות להוספה:

עמבה

סחוג

הוראות הכנה:

1 מכינים את הביצים הקשות – שמים את הביצים בסיר קטן, מכסים במים, ממליחים היטב ומביאים לרתיחה. להוריד את הסיר מהאש כ-10 דק' לאחר הרתיחה.

2 לפרוס את החציל לפרוסות דקות. על פרוסות החציל יש לבזוק מלח גס ולתת להן 'לעמוד' למשך שעה. לאחר מכן – יש לשטוף את פרוסות החצילים ולטגן אותן בשמן / לבשל אותן בטוסטר אובן עד שמתרככות ומשחימות מעט.

3 לקצוץ את כל הירקות – את הבצל הסגול, העגבניה והמלפפון. ניתן לערבב את כולם יחד או להוסיף בנפרד לכל 'ראפ' לפי הכמות שרוצים.

4 לקלף ולפרוס את הביצים הקשות.

5 לקחת עלה חסה ולהניח בתוכו את הרכיבים לפי האהבה – למרוח מעט טחינה, להוסיף קצת עמבה, פרוסות חציל מטוגן, פרוסות ביצה קשה ומעל לפזר את הירקות האהובים (עגבנייה, בצל, מלפפון וכל ירק אחר שאתם אוהבים). לקשט מעל בפטרוזיליה קצוציה ולבזוק מעט מלח-פלפל.

6 'לגלגל' את עלה החסה (לסגור אותו על כל הרכיבים) ולאכול את החסביח בהנאה, בתיאבון!