ממרח 'קטשופ' בייתי

פליאו ממרח 'קטשופ' בייתי – במקום לקנות קטשופ עמוס ברכיבים שלא מועילים לנו הגיע הזמן להכין ממרח עגבניות בייתי, מחומרים טבעיים בלבד, ללא סוכר עם מקסימום טעם! נכון, זה לא מתכון מהיר והוא דורש זמן הכנה אבל התוצאה שווה את זה בהחלט.

מרכיבים להכנת ממרח 'קטשופ' בייתי:

1 כף שמן זית

1/2 בצל לבן, קצוץ דק

900 גר' – 1 קילו עגבניות, יש לקלף אותן, להפריד ולהוציא את הגרעינים ולקצוץ דק

4 תמרי מג'הול, להפריד את הגלעין החוצה

3 שיני שום, כתושות

1 כוס מים

1 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור

אפשרי:  1 להוסיף כף טבסקו – לחובבי הטעם החרפרף

2 להוסיף כפית פפריקה מתוקה או מעושנת לחובבי הטעם המעושן

הוראות הכנה:

1 בסיר קטן – שפכו את כוס המים וארבעת התמרים. הביאו את המים לרתיחה והנמיכו את האש. בשלו למשך 30 דק' על אש נמוכה מאוד.

2 במחבת גדולה ועמוקה מעט – חממו את שמן הזית על להבה בינונית, הוסיפו את הבצל הקצוץ וטגנו למשך 4-6 דק' עד שהופך שקוף ומזהיב ממש מעט. הוסיפו את שיני השום וטגנו למשך 2 דק' נוספות.

3 הוסיפו למחבת את העגבניות החתוכות ואת מי התמרים מהסיר הקטן (תוכלו לבחור כמה תמרים להוסיף לרוטב לפי רמת המתיקות – התחילו ב-3 תמרים ותחזקו במידת הצורך). הביאו את המחבת לרתיחה, הנמיכו את האש ובשלו על אש נמוכה למשך 30 דקות.

4 הסירו את המחבת מהאש והעבירו את התכולה לבלנדר (או שתשתמשו בבלנדר מוט), טחנו הכל למרקם חלק ואחיד. החזירו את הרוטב למחבת (על אש נמוכה), הוסיפו את המלח והפלפל (זה הזמן להוסיף את הטבסקו והפפריקה אם תרצו) בשלו הכל כל הגז על אש נמוכה עד שהכל מקבל מרקם של 'קטשופ' (בישול של שעה-שעה וחצי נוספת)

5 טעמו את הרוטב לאחר שעה-שעה וחצי של בישול, חזקו את התבלינים (מלח פלפל פפריקה) ואת הטבסקו במידת הצורך לפי טעמכם.

6 הסירו מהאש, תנו לרוטב להצטנן וצנצנו אותו בצנצנת זכוכית במקרר. הוסיפו למאכלים האהובים עליכם או שתשתמשו בו כבסיס למיני רטבי עגבניות שונים, בתיאבון 🙂