מוקפץ ירקות עם בשר וביצת עין

מוקפץ ירקות עם בשר וביצת עין – המנה הזו יכולה להיות בארוחת הבוקר, ערב או צהריים והיא תמיד תהיה מזינה וטעימה בטירוף והחלק הטוב הוא שהיא לוקחת 30 דקות של הכנה. מנה עשירה בירקות וחלבונים שתיתן לכם אנרגיה במהלך היום, כמובן שניתן לשדרג אותה ולהוסיף לה מכל הבא ליד.

מרכיבים להכנת מוקפץ ירקות עם בשר וביצת עין:

150-250 גר' נקניק איכותי מהמזווה (רוסטביף, קורנביף, צלעות בקר או כל נקניק אחר שאהוב עליכם), פרוס לרצועות

2-3 ביצים

2 כפות שמן קוקוס

1 בטטה, קלופה וחתוכה לקוביות קטנות

1 בצל, חתוך דק

1 גזר, מגורד

2 שיני שום, כתושות

1 כוס / חופן עלי קייל, לקרוע לחתיכות קטנות

חופן עלי תרד / תרד ניו-זילנדי / פאק צ'וי או כל סוג אחר של עלים ירוקים להקפצה

מלח ופלפל לפי הטעם

לקישוט המנה: אפשר לפזר מעל פטרוזיליה קצוצה / כוסברה קצוצה / אגוזים קצוצים

הוראות הכנה:

1 חממו מחבת גדולה ועמוקה על להבה בינונית. כשהמחבת חמה המיסו כפית שמן קוקוס והתחילו לטגן את הבצל עד שהוא הופך שקוף (2 דקות). לאחר מכן הוסיפו למחבת את קוביות הבטטה, כסו את המחבת במכסה  ותנו לבטטות להתרכך למשך 5 דקות.

2 הוסיפו למחבת את הגזר המגורד ואת השום הכתוש וערבבו היטב. לאחר מכן הוסיפו את רצועות הנקניק וטגנו הכל יחד למשך 2-3 דקות נוספות.

3 הוסיפו למחבת את חופן העלים הירוקים יחד עם 1-2 כפות מים וכסו את המחבת כדי לתת לעלים הירוקים להתרכך (בערך לדקה). כשהעלים הירוקים רכים הוסיפו מלח ופלפל וערבבו.

4 שברו את הביצים מעל הירקות וחתיכות הנקניק (בצורת ביצי עין), בזרו עליהן מעט מלח וכסו את המחבת ותנו לביצים להתבשל (בדומה לשקשוקה). כשהביצים הגיעו למידת העשייה שאתם אוהבים (רכות/קשות) הסירו מן האש, פזרו מעל פטרוזיליה קצוצה / אגוזים קצוצים והגישו.

אכלו בתיאבון 🙂

  • התמונה להמחשה בלבד.