כנפי עוף בתנור במרינדת צ'ילי לימון

מתכון כנפי עוף בתנור במרינדת צ'ילי לימון נהדר לימים בהם אתם רוצים להכין מנה עיקרית זריזה וטעימה ובלי הרבה התעסקות – קוצצים בבלנדר את כל המרכיבים של המרינדה, משרים את הכנפיים בתוכה ומכניסים לבישול בתנור עד שהן יוצאות נימוחות וצלויות היטב מבחוץ.

הוראות הכנה ל כנפי עוף בתנור במרינדת צ'ילי לימון :

1.5 ק"ג כנפי עוף

2 פלפלים חריפים ירוקים קטנים (לפרוס לחצי ולהוציא את הגרעינים החוצה)

3 שינים שום, קלופות

1/2 בצל, חתוך לקוביות

1/4 כוס מיץ לימון טרי (ניתן להשתמש גם במיץ ליים במקום)

1/2 כוס דחוסה כוסברה (ניתן להשתמש גם בפטרוזיליה במידה ולא אוהבים כוסברה)

1-2 כפות שמן קוקוס (או שמן אחר לבחירתכם)

1 כף סילאן

מלח ופלפל לפי הטעם

אפשרי:

להוסיף מעט גרידה מקליפת לימון לאוהבי הטעם.

להוסיף כף רוטב דגים לאוהבי הטעם.

הוראות הכנה:

1 הכניסו לתוך בלנדר את כל המרכיבים פרט לכנפיים: פלפל ירוק, שיני שום, בצל, כוסברה, מיץ לימון, שמן קוקוס, סילאן, מלח ופלפל (וכמובן גרידת לימון ורוטב דגים במידה ובחרתם להשתמש). ערבלו את כל הרכיבים היטב עד לקבלת מרינדה סמיכה במרקם אחיד. ניתן להוסיף 1/4 כוס מים במידה וצריך לדלל מעט את המרינדה.

2 הכניסו את כנפי העוף לקערה גדולה ועליהן שפכו את המרינדה, ערבבו היטב וודאו שהכנפיים עטופות ברוטב מכל כיוון. כסו את הקערה בניילון נצמד והכניסו אותה למקרר למשך חצי שעה עד 7 שעות (תלוי הזמן שיש ברשותכם).

3 הוציאו את הכנפיים מהמקרר ותנו לקערה לשבת בטמפרטורת החדר למשך 30 דק' לפני שמכניסים לתנור. בזמן זה תוכלו לחממם את התנור ל-205 מעלות במצב טורבו/גריל על מנת להשחים ולצלות היטב את הכנפיים.

4 פרסו נייר אפייה על תבנית וסדרו את הכנפיים על התבנית (עם מרווח בינהן). כשהתנור חם הכניסו את התבנית למשך 30 דקות, יש להפוך את הכנפיים מצד לצד על מנת שישחימו באופן שווה משני הצדדים. כשהכנפיים שחומות ומבושלות מבפנים הוציאו אותן מהתנור והגישו,

בתיאבון!